Täältä pesee - ammattisiivoaja haluaa tehoa

9.3.2016

Vajaat saata henkeä työllistävässä siivousalan yrityksessä Keradurissa siivousaineet valitsevat alan todelliset ammattilaiset. Ja kun saa valita, valtaosa siivoojista pakkaa mukaan Zepin tuotteet – riippumatta siitä onko työlistalla supermarket, kuntosali tai lapsiperheen viikkosiivous. Tämä on Zepille paras suositus siitä, että aineet toimivat ja ovat turvallisia sekä asiakkaille että siivoojille.

Siivousbisnes kasvaa, vaikka ajat ovat monelle taloudellisesti haastavat. Palvelupäällikkö Jussi Rautavirta ehtii haastateltavaksi vasta, kun istuu auton rattiin, mutta silloin juttua riittää.

– Minun tehtävä on löytää meidän tiimille parhaat aineet ja välineet. ZEP on tuonut jokaisen suoritukseen sellaista tehoa, että työpäivä menee hymyillen maaliin, Rautavirta kertoo.

Ammattisiivouksen nyrkkisääntö on, että päivittäissiivouksessa on pärjättävä enintään viidellä kemikaalilla. Rautavirran mukaan Zep pystyy tähän jokaisessa kohteessa.

– Alalla pitkään toimineena arvostan ennen kaikkea laatua ja laajaa valikoimaa. Homma hoituu, kun yksi toimittaja tarjoaa laadukkaat aineet sekä ylläpitoon että vaativien kohteiden ammattisiivoukseen.

Keradurin liikevaihdosta noin 60 prosenttia muodostuu yrityssiivouksesta. Loppu jakautuu tasaisesti taloyhtiöiden ja kotitalouksien välille. Kotitalousvähennys on tuonut asiakkaiksi myös sellaisia, joille ulkopuolinen siivous on aiemmin ollut taloudellisesti mahdotonta.

– Joillekin yksityisasiakkaille ulkopuolelta tilattu kotisiivous on statusjuttu. Meille paras asiakas on kuitenkin aidosti arkeen siivouksella helpotusta ja iloa saavat asiakkaat, kuten lapsiperheet, vanhukset ja uraohjukset. Ja tästä porukasta ne parhaimmat asiakkaat löytyvät, koti on aina koti.

Nykypäivänä myös ympäristöasiat nousevat tärkeiksi. Zep onkin ollut biohajoavien pesuaineiden markkinoilla edelläkävijä jo vuosia. Ryminällä Suomeen saapuneen kemianteollisuuden jätin tuotteille on ollut tilausta pohjoisilla markkinoilla.

– Olen pitänyt siitä, että Zepin valikoimasta löytyy myös hyvin hillittyjä tuoksuja sekä täysin tuoksuttomia vaihtoehtoja. Tämä on tärkeää nimenomaan Pohjoismaissa, Rautavirta tietää.

Ammattilaisen valinnoissa myös pienet asiat ratkaisevat. Toimivien aineiden lisäksi Zepin tuotteissa on panostettu poikkeuksellisen paljon myös pakkausten suunnitteluun. On siis helppo veikata, että Zepin tuotteet valtaavat yhä useamman siivoojan kärryt ja sydämen myös tänä vuonna.

Ja tämä muuten näkyy, tuntuu ja tuoksuu puhtautena ja raikkautena meidän kaikkien arjessa.