TALOUSSANOMAT: Zep Finland tähtää teknokemian tuotteiden markkinajohtajaksi

12.9.2013

Uudet soijapohjaiset tuotteet alan innovaatioita

Pääsääntöisesti ympäristömyönteiset puhdistustuotteet ovat olleet tehottomia. Zep Finland tarjoaa innovaatioinaan uudenlaisia, kustannustehokkaita ja ympäristöystävällisiä tuotteita ammattikäyttöön.

– Uudet vesiliukoiset soijatuotteemme ovat yhtä tehokkaita kuin vastaavat kovat myrkyt.
Niistä ei synny myrkyllisiä haihtumiskaasuja, jotka vaativat suojavarusteita ja tehokkuus parantuu.

Teollisuudessa ollaan siirtymässä vähitellen tällaisiin tuotteisiin. Jossain vaiheessa myös lainsäädäntö ja viranomaismääräykset ovat menossa siihen suuntaan, että kaikkien tuotteiden pitää olla turvallisia ja ekologisia. Olemme tässä siis jo kehityksen kärjessä. Nyt meillä kaksi luonnonmukaista tuotetta ja tulevaisuudessa niitä tulee varmasti lisää, Zep Finland Oy:n tuotepäällikkö Juha Kekäläinen kuvailee.

Kotimainen, kasvava työllistäjä

Zep Finlandin myynnin salaisuus on ammattitaitoinen henkilöstö. Yritys työllistää tällä hetkellä 50 henkilöä ja tavoitteena on palkata loppuvuoden aikana vielä 10 lisää.

– Olemme tehneet viime vuodet erittäin hyvää tulosta. Panostamme tuotekehitykseen ja meillä on todella laaja tuotevalikoima. Meiltä löytyy sellaisia tuotteita, joita kilpailijoilla ei ole. Hyvillä tuotteilla on helppo tehdä myyntiä. Tavoitteenamme on olla vuosikymmenen lopussa alan markkinajohtaja ja tunnetuin brändi, Zep Finland Oy:n toimitusjohtaja Esa Maunuaho visioi.

– Rekrytoimme yritysmyyntiimme myynnin nälkäisiä ammattilaisia. Tämä on kovaa työtä, mutta siitä maksetaan hyvää palkkaa. Tarjoamme työntekijöillemme hyvät työkalut myynnin tekoon. Olemme kasvattaneet mm. puhelinmyyntimme tuloksia lähes 15 % pelkästään keskittymällä myynnin valmennukseen ja myyntiin.

Kaupankäynnin haasteena on tuotteiden lisäarvon osoittaminen. Asiakkaat eivät aina ymmärrä tuotteiden välisiä eroja vaan ajattelevat pelkkiä hankintakustannuksia.

– Laadukkaan tuotteen hankintahinta on korkeampi kuin tavallisista rautakaupoista saatavien perustuotteiden. Kuitenkin kokonaiskustannuksia laskettaessa nämä tuotteet ovat edullisia. Puhdistustuotteemme ovat riittoisia ja tehokkaita ja toimivat ilman mekaanista työtä. Tämä säästää aikaa, vaivaa ja rahaa. Yli 90 % asiakkaistamme ostaa tuotteitamme uudestaankin, tuotepäällikkö Juha Kekäläinen summaa.

www.taloussanomat.fi/tael-raportit/2013/09/05/zep-finland-tahtaa-teknokemian-tuotteiden-markkinajohtajaks/201312408/290?fb_action_ids=10201878585828742&fb_action_types=og.recommends&fb_ref=artikkeli&fb_source=other_multiline&action_object_map=